Grupa Pingwinki
Plan dnia
6:00 – 8:00– Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy dydaktyczne przy stolikach. Dowolne rysunki dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Zajęcia dodatkowe. Rozmowy z rodzicami.
8:00 – 8:30– Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne. Porządkowanie sali. Zabiegi higieniczne przygotowanie do posiłku.
8:30-9:00– Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
9:00 – 10:00– Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne prowadzone wg miesięcznych planów pracy opracowanych na podstawie programu nauczania w przedszkolu. Zajęcia z języka angielskiego.
10:00- 10:30–Zabawy ruchowe, realizacja ofert proponowanych przez nauczyciela dla dzieci, praca indywidualna, w małych zespołach i z całą grupą- ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne i artykulacyjne.
10:30 – 11:30– Spacery, wycieczki – obserwacje przyrodnicze, poznanie najbliższego otoczenia. Zabawy badawcze i manipulacyjne, bogacenie doświadczeń dziecka w kontaktach z najbliższym środowiskiem.
11:30-12:30-Obiad.
12:30-14:30– Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i w ogrodzie, zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek po posiłku, realizacja pomysłów dzieci. Powtarzanie wprowadzonego materiału, praca wyrównawcza, zabawy integrujące grupę, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
14:30-15:00–Podwieczorek.
15:00-15:30 – Zajęcia dodatkowe codzienne. Zajęcia z języka francuskiego.
15:30-18:00– Zabawy; zajęcia podejmowane z inicjatywy dzieci; praca w kącikach zainteresowań; zabawy integracyjne; gry i zabawy tematyczne, dydaktyczne, konstrukcyjne, plastyczne, praca wyrównawcza z dzieckiem mającym deficyty rozwojowe, a także z dzieckiem zdolnym, rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami. Rozchodzenie się dzieci do domów.
17:00- 17:15– Kolacja.
17:15-18:00 – Zajęcia dowolne. Gry i zabawy dydaktyczne przy stolikach. Praca wyrównawcza z dziećmi. Kontakty indywidualne z rodzicami.
Harmonogram
GRUPA I | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|---|
Zajęcia z podstawy programowej | 9:00-9:30 | 9:30-10:00 | 9:00-9:30 | 9:00-9:30 | 9:00-9:30 |
Język francuski | 9:45-10:15 | ||||
Religia | 9:00-9:30 | 13:15-13:45 | |||
Język angielski | 10:30-11:00 | 10:30-11:00 | 10:30-11:00 | 10:30-11:00 | 10:30-11:00 |
Zajęcia korekcyjne | 13:15-13:45 | ||||
Zajęcia logopedyczne | 9:00-9:30 indywidualne | 10:00-10:30 zbiorowe | |||
Zajęcia artystyczno-plastyczne-techniczne | 12.30-12.50 | ||||
Kreatywna matematyka | 14.30-14.50 | ||||
Muzyczna gimnastyka | 13.00-13.20 | ||||
Zajęcia z tablicą interaktywną | 9:10-9:30 | ||||
Kodowanie z elementami programowania | 12.30-12.50 |